Friday 1 April 2016

3 Favorites | Berlin

I can't believe how amazing the weather is today! The sun is all out it actually feels like summer isn't far at all. To prep for warmer temperatures I've started styling up some lighter clothes and again made use of some layering skills. Today's sporty look features three of my favorites things in one outfit: camel, stripes and ripped denim!
Dream team potential if you ask me. As you've probably guessed I'm a sucker for both camel coats and a lot of stripes when it comes to transitional clothing. Light coats like the one featured here are great items for layering. Pair them up with a cardigan and cool top or even light jumper for stay warm but at the same time spice your look up during cool temperatures. I'm probably not the only girl sick of wearing big coats in Winter ALL THE TIME. Once in a while it's nice to change things. I like doing so by putting together different layers and colors as well as patterns. Add a ripped denim if you are aiming for chilled looked. White sneaker to make a sporty look perfect! Voila my go to sporty layering look for cool days. Have a lovely weekend guys!

I was wearing:

Topshop Patchwork Saddle Bag (similar here)

DE: Ich kann kaum glauben, wie toll das Wetter hier in Berlin in den letzten Tagen ist. Die Sonne scheint und es fühlt sich fast schon an wie Sommer! Um mich so langsam mal an wärmemere Temperaturen ranzutasten, habe ich jetzt mal angefangen meine leichtere Looks zu stylen. Anstatt dicken Wintermänteln tendiere ich jetzt immer öfter zu leichten Mänteln die man dank Layering gut kombinieren kann. Das heutige Outfit ist ein solches, bestehend aus drei Kleidungsstücken beziehungsweise Styles, ohne die ich nicht leben kann: Camel Coats, Streifen und Ripped Jeans! Dreamteam würde ich  meinen. ihr wist ja bereits wie sehr sich Camel Coats liebe und auch Streifen liebe, vor allem wenn es um Übergangskleidung geht. Leichte Mäntel wie dieser eignen sich super zum Layering, sodass man trotz dünner(er) Jacke nicht friert. Mit einem leichten Top sowie Cardigan kann  man so einen Look super kreieren. Wer es genau so leid ist wie ich dicke Wintermäntel zu trage, unter denen man das Outfit verstecken muss, für die ist diese Art Look perfekt. Mithilfe von verscheiden Schichten, die ich auch gerne in verschiedenen Farben oder Muter kombiniere kann man selbst im tristen Winter sehr stylish aussehen.Zu diesem Look trug ich auch zum ersten Mal meine neuen weißen Sneaker, die ich besonders lieben weil sie vorher etwas spitz sind und somit kein langweiliger weißer Sneaker mehr. Sie rundet meinen sportlichen Look perfekt ab. Habt ein tolles Wochenende ihr Lieben!
Ph by Jacky
In collaboration with Vila. Styling, photography and opinions my own. 

Share:

4 comments

© Minnie Knows | All rights reserved.
Blogger Template Designed by pipdig